Android w 3D
Czy wiecie co to jest rendering?
Czy patrzycie na wykonywany przedmiot w programie graficznym z różnych perspektyw nadając mu wielorakie proporcje?
Czy znacie formuły programu takie jak: operacja Boole'a, kapsuła, rura czy sfera?
O ich znaczeniu 25 listopada 2015 roku mieli okazje przekonać się uczniowie Zespołu Szkół Technicznych „Mechanik” w Jeleniej Górze – klasa 4B o profilu Technik cyfrowych procesów graficznych. Przybyli oni na zaproszenie wykładowców KPSW wykorzystujących program CINEMA 4D, by na własnej skórze móc doświadczyć, czym jest grafika 3D, jak powstaje, ile niesie ze sobą ułatwień i innowacji technicznych.
Dr inż. Jerzy Januszewicz był przewodnikiem tego spotkania w świecie grafiki 3D – pokazywał grupie zaproszonych uczniów różne rodzaje grafik i ich wykorzystanie, od kubka poprzez znaną wszystkim postać systemu Android, aż po cyfrową wizualizację nieistniejącego Kościoła Łaski wykonaną przez jednego ze studentów ETI – Łukasza Rdzanka.
Najciekawszym elementem prowadzonych zajęć było samodzielne wykonanie przez każdego uczestnika postaci Androida w grafice 3D. Przy niewielkiej pomocy i wskazówkach prowadzącego uczniowie tworzyli ciekawe i nowe wersje znanego wszystkim zielonego ludzika.