Interdyscyplinarne studia magisterskie w Karkonoskiej
W środę (22 lutego) odbyła się debata poświęcona utworzeniu studiów magisterskich na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych.
Uczestnicy debaty poznali wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród studentów Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej oraz przewidywaną koncepcję studiów. W Sali Senatu KPSW zgromadzili się interesariusze i partnerzy uczelni zaproszeni przez władze wydziału, jak również wykładowcy i studenci. Na spotkanie przybyli: Marcin Zawiła – Prezydent Jeleniej Góry, Leszek Wrotniewski – Przewodniczący Rady Miejskiej Jeleniej Góry, Emilian Bera – Burmistrz Jawora, Małgorzata Kozińska – Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Jeleniej Górze, Jacek Mędrak – Dyrektor administracyjny Jelenia Plast, Robert Obaz – Przewodniczący Komisji Zatrudnienia i Rynku Pracy Rady miejskiej Jeleniej Góry, Piotr Iwaniec – Przewodniczący Komisji ds. młodzieży Rady Miejskiej Jeleniej Góry, Daniel Antosik Zastępca Redaktora Naczelnego „Nowin Jeleniogórskich” oraz Maciej Wowk – dziennikarz Muzycznego Radia.
Pomysłodawcą studiów jest Zakład Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, który rozpoczął prace związane z opracowaniem nowego kierunku. Projektowany kierunek nie będzie jednak kontynuacją kształcenia związanego z dziennikarstwem. Będą to studia łączące dwie dziedziny - nauki społeczne i nauki ekonomiczne. Podczas dwuletnich studiów magisterskich studenci nabędą kompetencje z zakresu komunikacji i zarządzania. Planowane są między innymi zajęcia z: zarządzania promocją, zarządzania marką, zarządzania kontaktami z klientem, zarządzania projektami, marketingu personalnego, Bussines English, reklamy, nowych mediów, media relations, marketingu medialnego, psychologii mediów, etykiety w komunikacji publicznej, technik grywalizacji, negocjacji czy komunikacji w sieci.
Interdyscyplinarne studia magisterskie to nowatorska propozycja dla absolwentów różnych studiów licencjackich: administracji, dziennikarstwa i komunikacji społecznej czy filologii. Dedykowane są przede wszystkim osobom, które w przyszłości chcą pracować w biznesie, instytucjach użyteczności publicznej oraz organizacjach non profit. Absolwent tych studiów magisterskich będzie menedżerem komunikacji, specjalistą kompetentnym w zakresie budowania relacji z klientem, promocji czy kreowania wizerunku.
Pierwsza rekrutacja na kierunek, którego wstępna nazwa brzmi: Menedżer Komunikacji Marketingowej, planowana jest na 2018 rok.
Poniżej materiał filmowy z informacją o nowym kierunku studiów